הגעתם ל-500 חתימות
אל: ראש עיריית ירושלים, משה ליאון
דרך חברון – מכביש אדום לשדרה ירוקה
משה ליאון, אל תחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית! עזור להפוך את דרך חברון מכביש אדום לריאה ירוקה!
למה זה חשוב?
נכון להיום, דרך חברון היא רחוב מסוכן, רועש, מזוהם, וללא שום התרחשות עירונית. למרות שהיא נמצאת בלב כמה משכונות המגורים הגדולות בירושלים, היא משמשת בעיקר ככביש ראשי ויוצרת קרע בין ארנונה לתלפיות ובין בקעה לאבו תור וארמון הנציב.
בשנים הקרובות, דרך חברון צפויה לעבור שינויים משמעותיים: יעבור בה הקו הכחול של הרכבת הקלה ומתוכננים לאורכה פרויקטים של התחדשות עירונית ושל פיתוח העסקים והמסחר.
כל אלה מייצרים הזדמנות חד פעמית לשנות כיוון בדרך חברון:
במקום אוטוסטרדה – שדרה עירונית שוקקת, ובמקום כביש אדום – ריאה ירוקה!
עם קצת תעוזה, אפשר לדמיין דרך חברון אחרת. משפחות וילדים יוכלו לבלות בפארק, המדרכות הרחבות והמוצלות יאכלסו בתי קפה ועסקים מקומיים, והנוסעים למרכז העיר יוכלו להשאיר את האוטו בבית ולנסוע ברכבת הקלה או לרכוב בנוחות בשביל האופניים. הצרת הכביש תהפוך את חציית דרך חברון לנעימה ובטוחה לכל הולכי הרגל ותאחה את הקרע בין השכונות.
אבל מה עם הכביש?
בערים רבות באירופה, ארה״ב ומזרח אסיה מתגבשת ההבנה שלאוטוסטרדות אין מקום בעיר, ושכדי לייצר תחבורה בת קיימא שמותאמת לכל משתמשי הדרך צריך לפרק אוטוסטרדות ולהשקיע באלטרנטיבות. ״דיאטות כביש״ נחלו הצלחה מרובה בערים כמו סן דייגו, שיקגו וסיאול, וגם כאן בירושלים - ברחובות יפו ושלומציון המלכה. הניסיון מראה שצמצום נתיבים לא רק שאינו פוגע במצב התחבורה בעיר, אלא אפילו משפר אותה!
זו הזדמנות לירושלים להתחדש ולהצטרף לערים מתקדמות – גם דרך חברון יכולה להיות שייכת לתושבים!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק: https://act.zazim.org.il/go/HebronRoadFacebook
בשנים הקרובות, דרך חברון צפויה לעבור שינויים משמעותיים: יעבור בה הקו הכחול של הרכבת הקלה ומתוכננים לאורכה פרויקטים של התחדשות עירונית ושל פיתוח העסקים והמסחר.
כל אלה מייצרים הזדמנות חד פעמית לשנות כיוון בדרך חברון:
במקום אוטוסטרדה – שדרה עירונית שוקקת, ובמקום כביש אדום – ריאה ירוקה!
עם קצת תעוזה, אפשר לדמיין דרך חברון אחרת. משפחות וילדים יוכלו לבלות בפארק, המדרכות הרחבות והמוצלות יאכלסו בתי קפה ועסקים מקומיים, והנוסעים למרכז העיר יוכלו להשאיר את האוטו בבית ולנסוע ברכבת הקלה או לרכוב בנוחות בשביל האופניים. הצרת הכביש תהפוך את חציית דרך חברון לנעימה ובטוחה לכל הולכי הרגל ותאחה את הקרע בין השכונות.
אבל מה עם הכביש?
בערים רבות באירופה, ארה״ב ומזרח אסיה מתגבשת ההבנה שלאוטוסטרדות אין מקום בעיר, ושכדי לייצר תחבורה בת קיימא שמותאמת לכל משתמשי הדרך צריך לפרק אוטוסטרדות ולהשקיע באלטרנטיבות. ״דיאטות כביש״ נחלו הצלחה מרובה בערים כמו סן דייגו, שיקגו וסיאול, וגם כאן בירושלים - ברחובות יפו ושלומציון המלכה. הניסיון מראה שצמצום נתיבים לא רק שאינו פוגע במצב התחבורה בעיר, אלא אפילו משפר אותה!
זו הזדמנות לירושלים להתחדש ולהצטרף לערים מתקדמות – גם דרך חברון יכולה להיות שייכת לתושבים!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק: https://act.zazim.org.il/go/HebronRoadFacebook