Skip to main content

אל: שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון

צדק במשרד החינוך!

משנים את בחינות הבגרות, עוצרים את הביזיון במתמטיקה!
לא נותנים להפקרות הזאת להימשך!
יש הכל מוכן! רק להעתיק & להדביק ולשלוח!
לצפייה במסמך מכתב לדוגמה לחצו כאן: www.bit.ly/mail-edu
שתפו את הקישור לעצומה בכל מקום: www.my.zazim.org.il/p/math
על מה אנחנו בכלל מוחים? www.bit.ly/protest-math-eduil

למה זה חשוב?

תלמיד? מורה? בלחיצת כפתור אתה יכול לעזור לכולם! תשתפו את העצומה כמה שיותר בכל מקום!
על מה אנחנו בכלל מוחים? www.bit.ly/protest-math-eduil

במרוצת השנים מערכת החינוך דואגת "לאפות" בכל מועד חורף וקיץ שאלונים מובחרים בבגרות במתמטיקה.

בכל שנה, מועד חורף וקיץ ניגשים מאות ואלפי תלמידים, אינטרניים (תלמידי תיכון) וחיצוניים (נבחני משנה ואקסטרניים) לבחינת הבגרות במתמטיקה ב3, 4 ו 5 יח"ל. כאשר כל תלמיד יודע כי הצלחתו טמונה בתרגול רב עם המון עבודה קשה. כך נאספים להם אצל כל תלמיד, ערימות של תרגילים פתורים מתוך ספרים מוכרים יחד עם כמויות של סימולציות בגרויות ישנות , שאלו האחרונים אמורים לדמות בצורה הטובה ביותר את העתיד לבוא במבחן.

בעקבות משבר הקורונה, שמנע למידה רציפה, פגישות פרונטליות ועוד, חוו כלל התלמידים קשיי למידה משמעותיים. מתוך כך הרכיז משרד החינוך על הקלות בבחינות הבגרות בכלל, ובמתמטיקה בפרט. החל ממועד קיץ 2020, ומועדי 2021, עד לזמננו חורף 2022, משרד החינוך אמנם פעל בנוגע ל"הקלות" בחומר הלימוד והמיקוד לקראת בחינות הבגרות. אך להפתעתם של רבים, שאלות הבחינה בבגרות במתמטיקה לא שקפו את המציאות. כבר במועד קיץ 2021, היה ניתן לראות דפוס שאלות בעלי מאפיינים שונים לחלוטין ממה שהיה עד ימנו, שאלות ארוכות בצורה קיצונית ואינטנסיביות בצורה משמעותית. תלמידים רבים כבר אז התלוננו על שאלות קשות משמעותית בבגרות של 5 יח"ל, כאשר לצידם עמדו שורה ארוכה של מורים.

בזממנו היום, מועד חורף 2022, בגרות במתמטיקה, כל תלמיד ומורה הבחינו בקלות בדפוס החוזר בכתיבת השאלות, כאשר שוב - התגלו כקשות משמעותית וארוכות להפליא.

החלטת משרד החינוך על מתן הקלות בחומר הלימוד והמיקוד לקראת הבחינה, התבררה כפקטיבית וחסרת תועלת. כאשר לכאורה מתן "הקלות"התירו לכותבי הבחינות לבנות שאלות קשות בהרבה מבדרך כלל. ועל זה נשאלות השאלות: איפה היו ההקלות באמת? אולי היה עדיף בלי ההקלות אם זה המחיר? למשרד החינוך באמת אכפת מהתלמידים? מה התועלת בהקלות שלא באמת מקלות?

אנו התלמידים, שבורים מניסיונות, והמומים לנוכח השינויים בשאלות האחרונות לעומת בחינות העבר. לא ייתכן שמועד אחרי מועד, מאות ואלפי תלמידים יחד עם מורים מנוסים מתלוננים על אופי שאלות קשה במיוחד וכזה שלא היה מעולם, ולא יקרה שום דבר! אנו דורשים הקלות, לא במחיר שאלות!

אנו מבקשים ממשרד החינוך לבצע בדק בית בנוגע לכותבי הבחינות, ולהשוות את השאלות לאלו בעבר. אנו מבקשים לקבוע מועד בחינה נוסף (מועד ב') לבגרות במתמטיקה ללא יוצא מן הכלל!
אנו קוראים למשרד החינוך לפתוח את העיניים ולראות את מה שכבר הרבה זמן תלמידים ומורים רואים. כן, לא תמיד התלמידים הם אלה שהגיעו לא מוכנים, הבעייה היא יותר מהותית. וכשזה חוזר פעם אחר פעם זה אומר דרשני.

אני שמח שהשקעתם מזמנכם וקראתם עד לפה, ואם כבר קראתם סימן שאולי משהו נגע ללביכם בנושא הזה. יחד תלמידים, מורים, הורים והרבה אנשי חינוך, יש לנו כוח אדיר! להזיז ולשנות דברים לבד זה בלתי אפשרי, אני קורא לכל אחד ואחת להצטרף למאבק, לשתף, לפרסם ולעשות כמה שאפשר בשביל ליצור תודעה רחבה בכל מקום.

יש הכל מוכן! רק להעתיק & להדביק ולשלוח!
לצפייה במסמך מכתב לדוגמה לחצו כאן: www.bit.ly/mail-edu
שתפו את הקישור לעצומה בכל מקום: www.my.zazim.org.il/p/math
על מה אנחנו בכלל מוחים? www.bit.ly/protest-math-eduil

מפסיקים לשתוק חתמו על העצומה כבר עכשיו!

איך היא תועבר

אז איפה מתחילים?
זכרו! מספר החתימות על העצומה חשוב,
אבל חשוב אף יותר זו התודעה שניצור סביב הנושא בכל מקום!
1. חיתמו על העצומה כבר עכשיו, הוסיפו לשם את שמכם.
2. כתבו מכתבים (מיילים) לאגף הבחינות, ולאנשים בכירים במערכת החינוך.
יש הכל מוכן, רק תעתיקו ותשלחו לכולם. www.bit.ly/mail-edu
3. שתפו את העצומה הזאת בכל מקום שאתם נמצאים בו, בכל מקום שיש בו אנשים!
4. שלחו הודעות ומיילים לכתבים בתקשורות, באתרי חדשות וערוצים גדולים.
5. קראו לעובדי הוראה, מורים ורכזים שלכם מכל מקום להתייצב לצידנו.

Links

עדכונים

2022-01-21 16:03:59 +0200

הגעתם ל-1,000 חתימות

2022-01-21 10:53:04 +0200

הגעתם ל-500 חתימות

2022-01-20 23:20:29 +0200

הגעתם ל-100 חתימות

2022-01-20 23:02:16 +0200

הגעתם ל-50 חתימות

2022-01-20 22:54:44 +0200

הגעתם ל-25 חתימות

2022-01-20 22:49:28 +0200

הגעתם ל-10 חתימות