Skip to main content

אל: שר התיירות אסף זמיר

זמיר אל תהרוס את ירושלים

זמיר אל תהרוס את ירושלים

בטל את תוכנית הרכבל לעיר העתיקה שתפגע בקו הרקיע וצביונו ההיסטורי של המרחב הקדוש!

למה זה חשוב?

משרד התיירות צריך להשיב לבג"צ עד יום ראשון הקרוב, ה- 6.9, את עמדתו בעניין הרכבל לעיר העתיקה. התכנית אם תמומש, עתידה לשנות לחלוטין את קו הרקיע ולפגוע בצביונו ההיסטורי של המרחב הקדוש סביב העיר העתיקה, על פי חוות דעת של אנשי מקצוע, התכנית לא תפתור, ואף עשויה להכביד, על עומסי התנועה ועל תושבי האזור.

זו ההזדמנות של שר התיירות להודיע כי הוא מבטל את התכנית ושומר על ירושלים ונופיה - קראו עכשיו לשר התיירות אסף זמיר לבטל את תוכנית הרכבל לעיר העתיקה!

הצטרפו לקריאתם של 75 אנשי רוח ואדירכלים שכבר קראו לזמיר לבטל את התכנית שתפגע בנופיה ההיסטוריים של ירושלים ולמכתבם של כשלושים מהאדריכלים החשובים בעולם שכבר פנו באותה בקשה לממשלת ישראל, בהם:

Thom Mayne Architect
Prof. Pier Vittorio Aureli, The AA School of Architecture, London
Frampton Kenneth, Professor of Architecture, Columbia University
Jean-Louis Cohen, Architect and Architectural Historian, Professor in the History of Architecture at New York University Institute of Fine Arts.
Prof. Hal Foster, Art Critic and Historian, Princeton University
Peter Eisenman, Architect
David Leatherbarrow, Professor of Architecture, University of Pennsylvania School
of Design
Eric Moss, Architect
Moshe Safdie, Architect

מכתב האדריכלים ושמות החותמים https://alt-arch.org/he/a-petition-to-zamir/
כתבה על מכתב האדריכלים https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5776758,00.html
מכתב האדריכלים הבינלאומיים לממשלת ישראל https://alt-arch.org/en/wp-content/uploads/2019/03/2-Stop-the-Jerusalem-Cable-Car.pdfמתוך מכתב האדריכלים:

משרד התיירות קידם בשנים האחרונות את התכנית לבניית רכבל לעיר העתיקה בירושלים. התוואי המוצע עובר מעל גיא בן הינום, בסמוך לחומות העיר העתיקה והר ציון, אורכו כ- 1400 מטר, והוא כולל שורת עמודי ענק, מבני תחנות ותשתיות נלוות ועשרות קרוניות. התכנית אם תמומש, עתידה לשנות לחלוטין את קו הרקיע ולפגוע בצביונו ההיסטורי של המרחב הקדוש סביב העיר העתיקה.

על פי חוות דעת של אנשי מקצוע, מעבר לפגיעה בלתי הפיכה בנוף, התכנית לא תפתור, ואף עשויה להכביד, על עומסי התנועה ועל תושבי האזור. לתוכנית הוגשו התנגדויות ע״י 50! גופים שונים.

בהחלטת בג"ץ דרשו השופטים (ברשות הנשיאה אסתר חיות) מידע מוצק בנוגע לנתונים העומדים בבסיס קבלת ההחלטות, ודרשו לקבל הסבר לכך שפרויקט חריג ושנוי במחלוקת זה קודם כפרויקט לאומי בוועדה לתשתיות לאומיות (ות״ל), ולא הובא לדיון בוועדות התכנון והבניה, כמתחייב מחשיבותו ההיסטורית, התרבותית והאדריכלית של המקום.

הנוף הנשגב של גיא בן הינום והר ציון, מעורר התפעמות בלב כל מי שרואה אותו, יהודים ולא יהודים כאחת. הנוף הזה נשמר מכל משמר גם על-ידי רשויות המנדט הבריטי וגם ע"י מדינת ישראל, שהקפידו לבודדו מכל תהליך אורבאני-נדלני ולא כל שכן מתהליכים פוליטיים פלגניים. הקמת הרכבל תגרום לנוף הזה נזק עמוק ומהותי שבעיני רבים, ולא רק יהודים, הוא שקול לחילול הקודש, וזאת – מידיה של מדינת ישראל דווקא.

אנו פונים אליך, כמי שהאוצר התיירותי החשוב במדינה הופקד בידיו, ומבקשים ממך לסגת מתוכנית הרכבל. צעד זה יחסוך מאות מילוני שקלים שניתן יהיה להשתמש בהם למציאת פתרונות אחרים שישפרו את התיירות, בעיר העתיקה, ויטיבו עם התושבים ועם ירושלים.

עדכונים

2020-09-09 13:17:59 +0300

אנחנו שמחים לבשר לכם שעיריית ירושלים וחברי מועצת העיר גילו הבוקר אחריות והורידו את הדיון על ההפקעות לטובת הרכבל מסדר היום, תוך שהם מותחים ביקורת חריפה על היזמים שהביאו את הנושא לפני החלטת בג"צ. אנחנו משוכנעים שגם ההירתמות של הציבור הרחב והחתימות בקמפיין לא נעלמו מעיניהם.

בכך הם עצרו את הניסיון הפסול של יזמי הרכבל להפעיל לחץ כדי לקדם את פרוייקט הרכבל ההרסני על חשבון תושבי סילואן. אנחנו מודים ליזמים שהציגו בפנינו בדיוק איך תיראה תכנית הרכבל ומי ישלם את המחיר כדי שהתכנית תצא לפועל: עמודי הרכבל יוצבו בחצרות הפרטיות של תושבי סילואן והרכבל יעבור מעל ראשיהם במשך כל שעות היום. זו הבשורה שמביאים המתנחלים והמדינה לתושבי סילואן.

בואו נמשיך לשתף את הקמפיין ונגיע ל 5000 חותמים כבר עד סוף השבוע.

2020-09-07 12:13:47 +0300

שלום חברים. אנחנו מודים לכם על ההצטרפות למאבק נגד הרכבל ולמכתב לשר התיירות אסף זמיר. היום חצינו את סף 3,000 החתימות!!

המדינה כנראה לא יודעת להתמודד עם הטענות שלנו, ביקשה ואף קיבלה מבגץ ארכה עד ה 1.10 לתת את תשובתה ובזמן שיד אחת מבקשת ארכה, היד השנייה כבר מקדמת את הפרוייקט. בשבוע שעבר פירסמה יזמית התכנית, הרשות לפיתוח ירושלים, מכרז להקמת הרכבל והשבוע יתקיים דיון בוועדה המקומית של עיריית ירושלים בהפקעת אדמות בהיקף של 10,000 מ"ר לטובת תחנות והצבת עמודים חלקם בצמוד לבתי התושבים.

אבל לא רק המדינה קיבלה ארכה, גם אנחנו. בשלושת השבועות הקרובים אנחנו מתכוונים להמשיך וללחוץ על זמיר כדי שיעצור את הפגיעה בירושלים, בסילואן ובתושביה. נמשיך לעדכן אתכם כאן במתרחש ונודה לכם אם תפיצו את העצומה כדי שבשבוע הקרוב נגיע ל 5000 חותמים ונבהיר לזמיר מה אנחנו חושבים על תמיכתו בפרוייקט.

2020-09-05 21:24:30 +0300

הרכבל לכותל: המדינה מעכבת את העתירות נגדה - ובמקביל כבר מקדמת מכרז https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.9125373

2020-09-03 11:06:02 +0300

הגעתם ל-1,000 חתימות

2020-09-03 09:14:23 +0300

הגעתם ל-500 חתימות

2020-08-27 22:32:57 +0300

הגעתם ל-100 חתימות

2020-08-27 15:53:40 +0300

הגעתם ל-50 חתימות

2020-08-27 14:35:12 +0300

הגעתם ל-25 חתימות

2020-08-27 14:10:57 +0300

הגעתם ל-10 חתימות